مهدویت

از بعثت تا ظهور . . .

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم
از بعثت تاظهور…
الا پیمبر راستین یا رسول الله
الا که جانشین تو شد علی ولی الله
قسم به أشهدأن لاإله إلا الله
که از سلاله پاک توست بقیة الله
این که از دل معادن سیاه و بد بوی زغال‌سنگ ناگهان الماسی درخشان و گران‌قدر کشف می‌شود و یا در وسط مرداب هایی که خانه قورباغه‌ها و مارهای آبی است گل نیلوفری می‌روید و مرداب زشت را جلوه ای دیگر می‌بخشد عجیب هست، ولی، غیر قابل باور نیست.
این‌که در بیابانی سوزان و در بین مردمانی بدوی و اغلب وحشی که کارشان جنگ بود و تجارتشان غارت، همان نامردمی که آنقدر سنگدل بودند که به جرم دختر بودن، فرزندشان را زنده به گور می‌کردند پیامبری مبعوث می‌شود که یگانه دختر خویش را ام ابیها می‌نامد و به او فداها أبوها می گوید و به گواه قرآن «علیٰ خُلُقٍ عظیمٍ» است و ندا سر میدهد که ای مردم؛ من فرستاده پروردگار عالمیانم ، أنا رسول الله و «إنّی بعثتُ لأُتمّمَ مکارم‌الأخلاق»و مهرورزی عطوفت را از دنیای تاریک اعراب سرسخت و بیابان‌نشین جزیرةالعرب فراتر برده و جهانی را دگرگون می‌سازد و پندار و گفتار و رفتار نیک را که در فترتی ششصد ساله از بعثت مردان آسمانی رو به فراموشی گذارده ،دوباره احیا می کند و نوای خوش رحمة للعالمیني اش را در مأذنه های جهان طنین انداز می کند عجیب هست اما غیر قابل باور نیست.
و این نوید و مژده ای است برای ما که هان ای مردمان آخرالزمان و ای اهالی متمدن قاره های کهن، ای کسانیکه در جهالتی نوین فرزندان سوم و دوم خود را نه به جرم دختر بودن، که فقط به جرم به دنیا آمدن، زنده زنده در شکم مادرشان سقط میکنید و از زن در نزد شما فقط برهنگی مانده تا همچون کالایی برای تجارت و بهره کشی جنسی استفاده شود و در این واپسگرایی و عقبگرد مدرن خانواده و اخلاق را به کنج عزلت رانده اید و بر طبل آقایی استعمار و استثمار بر جهان پر از ظلم و جور می‌کوبید ؛ به هوش باشید که بزودی شنیده شدن نوای پسر انسان و ندای أنا بقیة الله الأعظم از کنار خانه خدا و تکیه دادنش به کعبه معظم و طنین‌انداز شدن ندای جان‌بخش أنا بن فاطمةالزهرا و پر شدن عدل و داد در جهان، عجیب هست ولی غیرقابل باور نیست.
و اینبار خداوند عالمیان محمد و ابوالقاسم را مبعوث و ظاهر می‌کند. آری محمدبن الحسن العسکری،که هم کنیه با جدش مصطفی است و وارث هیبت مرتضی.
آری خواهد آمد آن مهدی امم و موعود ادیان، همان که عیسی مسیح در پشت سرش به نماز خواهد ایستاد و مسیحیان عالم را به بیعت با او دعوت خواهد کرد هم او که عصای موسی بدست اوست تا نیل حیرت و سرگردانی را بشکافد و بشر را از دست فرعون گمراهی نجات بخشد. هم او که پندار و گفتار و رفتار نیک را همچو جدش دوباره احیا خواهد کرد و با یاران ایرانی‌اش جهان را مملو از عدل و داد خواهد نمود، در حالی که مالامال از ظلم و جور شده است.
هم او که عمرنوح یادآور دیرزیستی اوست و تولد نهانی‌اش را از ابراهیم به ارث برده تا از دست نمرودان زمان در امان باشد و احسن‌القصص قرآن و قصه حضرت یوسف که برادرانش او را می دیدند ولی نمی شناختند همان قصه اوست که «یَرَوْنَهُ ولایَعْرِفونَه».
و چه خوش است دیدار یوسف زهرا سلام الله علیها برای ما که اگرچه همچون برادران یوسف او را به چاه نیانداختیم اما برای بیرون آمدنش از چاه غیبت هم، چنان تلاشی نکردیم ؛ حتی به اندازه تشنگی جرعه آبی هم درپی آمدنش نبودیم.
اما «سوگند به خورشید و گسترش روشنایی اش» که او خواهد آمد و همچون پیامبر اعظم در بعثتی دوباره جهان را مملو از رایحه رحمة للعالميني خود خواهد کرد.
آری به گواهی قرآن محمد صلی الله علیه و آله و زبور داود علی نبینا و آله و علیه السلام، او خواهد آمد و با آمدنش خدای سبحان، صالحان را وارثان زمین خواهد کرد…
به امید روزی که بهتر از همیشه و در همین نزدیکی است…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بسته است
دکمه بازگشت به بالا