مهدویت

آثار و فواید دعا برای فرج

در این فرصت مطالبی درباره آثار و فواید دعا برای فرج مطالبی تقدیم حضور شما می شود.

یکی از کتبی که در باره امام عصر و مطالب مربوط به ایشان نوشته شده و از کتابهای مهم و معتبر تو این زمینه هست، کتاب شریف و گرانقدر “مکیال المکارم ” نام دارد  که حدود 110 سال پیش نوشته شده است و به اندازه ای این کتاب دارای اعتبار و اهمیت می باشد که نویسنده این کتاب یعنی مرحوم سید محمد تقی موسوی اصفهانی را به نام صاحب مکیال می شناسند.

ایشان در جلد اول این کتاب عزیز، ۹۰ نتیجه و فایده دنیوی و اخروی برای کسی که برای تعجیل در ظهور حضرت دعا می کند را برشمرده اند.

ازفواید دعا برای فرج نمونه های زیر است:

تعجیل در امر فرج حضرت،

زیاد شدن نعمت ها، نجات از فتنه های آخر الزمان و ایمنی از دام های شیطان، تعظیم خدا و دین خدا و رسول خدا، امام عصر در حق دعا کننده برای فرج دعا می کنند، دفع بلا و وسعت رزق و روزی، موجب آمرزش گناهان و مبدل شدن سیئات و گناهان به حسنات و نیکی ها،

طول عمر، یاری خداوند متعال،

ثواب کمک و یاری مظلوم، محبوب ترین اعمال در نزد خداوند متعال، فرشتگان در حق او دعا می کنند، کمال و نهایت ایمان،تعظیم شعائر الهی، ثواب کسی که در رکاب پیامبر رحمت و امام زمان شهید شده، ثواب احسان به مولایمان حضرت صاحب الامر را به شخص می‌بخشند، به شفاعت حضرت زهرا و معصومین رسیدن، شفاعت شخص در مورد هفتاد هزار تن از گنهکاران در روز جزا.

و بسیاری آثار و نتایج و فایده دیگر که در این کتاب شریف نوشته شده است.  همه شما عزیزان را به مطالعه دقیق این کتاب دعوت می کنیم.

آخرین نکته ای که باید عرض شود این که: درسته که این فواید برای شخص دعا کننده ذکر شده و قطعا هم درست است، ولی یادمان باشد که ما وقتی برای تعجیل در فرج دعا می کنیم و از خدا طلب ظهور می کنیم نه به خاطر نیل به این ثوابها و نه برای خودمان، بلکه دعای ما برای آن است که حضرت تشریف بیاورند و خود امام زمان “ارواحنا فداه” از این زندان وچاه غیبت نجات پیدا کنند.

ما برای نجات خودمان و اینکه با آمدن حضرت امنیت و عدالت و سلامت و ثروت و آبادانی برقرار می شود(که البته آنها هم مهمند و لازم) دعا نمی کنیم ، بلکه اهم نیت ومقصود ما از دعای فرج ، خلاصی و رهایی امام از این روزگار سیاه و تاریک و پر از بلای غیبت است که دوران سختی و رنج امام زمان را شکل داده است.

این معروض را با قرائت بندی از دعا برای امام زمان در دوره غیبت که در کتاب مفاتیح الجنان آمده، خاتمه می دهیم:

« یاربِّ الذِی تَکشِفُ الضُّر وَتُجِیبُ المُضطَرَ اِذا دَعاک وَ تُنجِی مِنَ الکَربِ العَظیم فَاکشفِ الضُّرَ عَن وَلِیک وَاجعَلهُ خَلِیفَةً فِی اَرضِکَ کَما ضَمِنتَ لَه»؛  « بارپروردگارا: تویی آن که برطرف می کنی رنج و سختی را، و دعای هر بنده مضطر را اجابت می کنی و از رنج وبلای سخت نجات می دهی. پس ای خدا: تو از ولی خود امام غایب هر ضر و(بیم وآزار دشمن) را برطرف ساز و او را آشکارا در زمین، خلیفه همه خلقت قرار ده همان گونه که ضمانت این امر راکرده و وعده آنرا داده ای »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا