اخبار

کلاهبرداری ۱۰۰ میلیاردی یک فرد بهایی از ۱۰۰ مالباخته

یک فرد بهایی (ناتولی درخشان) به همراه سه متهم دیگر به جرم کلاهبرداری از ۱۰۰ مالباخته از طریق یک شرکت غیرقانونی هرمی که ارزش ابتدایی آن ۱۰۰ میلیارد ریال دارد، دستگیر شده‌اند.

دستگیری ناتولی درخشان و سه متهم دیگر

به گزارش گروه رسانه‌ای مسیر، محمد کریمی، دادستان عمومی و انقلاب استان مازندران، ضمن اعلام این مطلب افزود: ناتولی درخشان، مجرم بهایی دستگیر شده، دامداری جرم اقتصادی بوده و بررسی‌ کارشناسان نشان می‌دهد که این مجرم بهایی به همراه سه متهم دیگر در شرکت هرمی فاینانس که هیچ سابقه ثبتی و مجوز فعالیت در ایران و حتی سوییس نداشت، دستگیر شده‌اند.
کریمی افزود: این افراد با معرفی خدمات مالی نظیر سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی جهان، خرید سهم شرکت‌های بزرگ دنیا، معامله در بورس‌های آمریکا و اروپا و کسب سود با بازدهی بالا و ثابت از شهروندان ایرانی کلاهبرداری می‌کردند.
کریمی تاکید کرد: موضوع اتهامی ناتولی درخشان و سه فرد دیگر اخلال در نظام اقتصادی کشور است.

لازم به ذکر است شرکت‌های هرمی به دلیل ماهیت فعالیت‌ها و ایجاد شبکه‌های ارتباطی، چند سالی است که با هدف توسعه ارتباطاتی با افراد مختلف جامعه و توسعه جمعیتی تشکیلات به طور ویژه از مراکز مورد توجه تشکیلات سیاسی بهاییت برای حضور فعالان و جوانان بهایی بوده است.


شکل گیری ارتباط کاری و اقتصادی در شرکت‌های هرمی علاوه بر رابطه دوستی فی مابین لیدرهای بهایی با دیگران در حفظ، ماندگاری، توسعه عمیق رابطه اجتماعی و در نهایت آماده سازی زمینه برای تبلیغ بهاییت را فراهم می‌سازد. از این منظر اینگونه فعالیت‌ها بسیار مورد توجه تشکیلات بهاییت است که در موارد متعدد از جمله مورد اخیر باعث گرفتاری شهروندان ایرانی شده است.


منطقی به نظر می‌رسد هم‌وطنان عزیز در انجام فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی، به حرکت پنهان و مرموز تشکل سیاسی و فرقه‌ها از جمله تشکیلات بهاییت، دقت لازم را داشته باشند.

در مسیر همراه باشیم .

مشاهده بخش پرسش و پاسخ مسیر : https://faq.maseir.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا